Walking the waves by Eugenio Barcelloni

walking

During 2011 Eugenio Barcelloni produced a video shot in Chile, Perù and Tahiti.

It’s not only a surf video with “action” shots, but also a travelogue showing the country outside of the popular surf zones. It’s important to see how people live in the areas you happen to pass through while searching for different surfing spots.

Other than surfing you focus on getting acquainted with the culture and the landscapes that greet you. This is really the aim of “Walking The Waves”. In the addition to the cultural footage, I edited various tube sections with expert riders who are at a higher level than me. Thanks to them I could learn and improve my style. My best clips come from this experience.

ITA

Nel corso del 2011 ho prodotto un video realizzato tra Cile, Perù e Tahiti.

Non è soltanto un video di surf con riprese action, ma anche un documento di viaggio che nel racconto alterna luoghi dominati dalle onde a entroterra, estremamente affascinanti e differenti.

Ho voluto sottolineare l’esperienza privilegiata offerta al surfista professionista che, nell’interminabile ricerca di spot sempre migliori, ha la fortuna di imbattersi in un’incredibile diversità di luoghi, persone e stili di vita. Dunque, ora mi permetto un monito: surfare sì, ma soffermandosi per osservare e conoscere la cultura e i paesaggi che di volta in volta ci accolgono. Nell’action di “Walking The Waves” (camminare le onde) ho inserito diverse tube section con rider esperti, più bravi di me. Grazie a loro ho avuto modo di imparare e migliorare. Dall’intreccio di queste esperienze sono nate le migliori clip.

Advertisements